Odżywianie i kosmetyki a problemy skórne

Prawidłowe odżywianie się wpływa nie tylko na nasze zdrowie. Urodę też możemy poprawiać za pomocą wybieranych przez nas pokarmów.

Osoby z cerą trądzikową mogą sobie pomóc sięgając po herbatkę z bratka i bogate w cynk i witaminy z grupy B orzechy. Powinny za to unikać słodyczy i ostrych przypraw – u niektórych nasilają one problemy skóry. Warto za to używać bezzapachowych płynów miceralnych i toników do twarzy, które będą łagodne.

Alergicy o wiecznie podrażnionej skórze odczują poprawę, jeśli przejdą na jak najbardziej naturalną dietę. Warzywa z ekologicznych upraw, kasze, ciemne pieczywo i eko-nabiał to produkty w których najmniej będzie chemicznych, uczulających „ulepszaczy”. Na zakazanej liście powinny się znaleźć wszystkie barwione, dosładzane i aromatyzowane produkty, np. cukierki, wędliny z niepewnego źródła, słodkie desery mleczne.

Skóra blada i zmęczona potrzebuje zastrzyku witamin nie tylko w kremach, ale też w pożywieniu. Regularne spożywanie produktów bogatych w beta-karoten i witaminę A (marchewka, brzoskwinie,banany), w połączeniu z oliwą, w której rozpuszcza się ta ostatnia, widocznie poprawi koloryt skóry. Żelazo którego brak powoduje bladość i anemię, znajdziemy w szpinaku, czerwonym mięsie i soi.